4 Ekim 2012 Perşembe

K-Pop'ı Çok Yanlış Anlamışlara ve Snsd Anti-fanlarına...


Açık mektup :D 
Aynı başlıkta yazdığı gibi, özellikle de Türkiye'li fanlar gördüğüm kadarıyla bu K-Pop olayını çok yanlış anlamışlar. Ama en azından bir kaç ay videodan videoya atladıktan sonra mantığı çözmüş olmanız gerekirdi. Şimdi kısaca bir grubu meydana getiren bileşenlerden bahsedeceğim kendi anladığımca, böylece artık cahil cahil konuşmayacaksınız :D
Öncelikle K-Pop asla sadece müzik değildir. Bu tarzı dinlemeye başladıysanız ya da başlayacaksanız önce bunu bilmelisiniz. Bu bir sektör ve müzikten fazlasını barındırır içinde. ''İyi de onnar şarkıcı değil mi bik bik bik.'' diyecekseniz bu işin peşini bırakın ve hangi tarzı seviyorsanız gidip onun efsane müzisyenlerini dinleyin.


Bir K-Pop grubu nelerden, kimlerden oluşur?
Ana vokal, lider vokal, yan vokaller, rapçi-rapçiler, lider dansçı, dançılar, grubun yüzü ve grubu halka sevdirecek sıcak kanlı üyeler.
Yanlış okumadınız. Grubu halka sevdirecek ve tanıtacak üyeler. Çünkü orası Kore ve Koreliler mizaha herhangi bir milletten daha çok düşkünler. Allahın oğlu da olsan öyle koltuğunda cool cool oturup poz kesemezsin. Programlara çıkıp komik hikayeler anlatmalı, komik danslar yapmalısın. Aylarca Kbs ve Arirang Tv'nin hemen her programını izlemiş biri olarak söylüyorum bunu. Mesela Kbs'te Vitamin diye bi sağlık programı vardı. Ama konsept Star King'deki gibi bir çok ünlüyü toplamak, hastalıklarıyla ilgili eğlenceli hikayeler anlattırmak, sonra da hangisi en hastaymış onu seçmekti. Böyle ciddi bir konuda bile efektleri ve cümbüşü görecektiniz...Neticede eğlence hemen hemen herşey demek. O yüzden grupta sesi pek iyi olmayan birini gördüğünüz zaman 'onun orda ne işi var.' diye sorgulamanız yanlış olacaktır. Çünkü bunun bile bir mantığı var. Sadece sesinin iyi olması, sadece güzel olman, sadece dans etmen asla tek başına işe yaramaz. Mutlaka seni yıldız yapacak yardımcılara ihtiyacın vardır.

Eğer elimizde 5 kişilik bir grup varsa büyük ihtimalle hepsinin değil iki, çok çok üçünün sesi güçlüdür. Diğerlerinin sesleri çok mükemmel olmasa da eğitimlidir ve back vokalde oldukça önemli görevleri vardır. Örneğin batıda en sevilen Koreli grup Bigbang, sesi olmayan üyesi de Seungri. Fakat şuan eminim kimse Seungri'nin olmadığı bir Bigbang düşünemiyordur. Çünkü o da dansıyla, eğlenceli kişiliğiyle ve pes sesiyle yardımcı vokalde tamamlayıcı unsurdur. Adamı söküp atarsanız gruptan Bigbang artık halkın grubu olmaz :D

Gruplar neden Bubblegum Pop şarkıları yaparlar?
Çünkü orası Kore. Bu cevap bile yeter. Biliyorsunuz K-Pop, J-Pop'tan doğmuş bir müzik tarzı.Yani bu müzik onlardan önce çoktan Japonya'nın elinde şekillenmişti. Ve yine biliyorsunuz Japonya çok fantastik bir ülke animeleri ve mangalarıyla. ve bu ikisi olduğu gibi müziğe, modaya, sinemaya herşeye nüfuz etmiş. Tatlı sevimli kızlar , oğlanlar ve müzikler görmenizin sebebi bu. Tribünlere oynayıp halkı canevinden vurmak yani. Bir kaç böyle sabun köpüğü şarkıdan sonra kendi tarzını yansıtmak için bir şans yakalıyorsun ve sonra da allah yürü ya kulum diyor.


Türkiyeli fanların bu konuda da hatta her konuda çok çok çok ikiyüzlü olduğunu düşünüyorum. Ülkemizde de hatrı sayılır bir Snsd \ Girls Generation antisi var biliyorsunuz. Sebepler de şunlar : İki üçü hariç hiç birinin sesi iyi değil. Super Junior ve Dbsk kullanarak reklamlarını yapıyorlar, estetikliler, şarkıları hep bubblegum, bütün oppalarla sevgili oldular.
Osman Baydemir'in bu konuyu açıklayacak çok güzel bir sözü var : Hassiktir diyorum...Hassiktir.

Bi kere ses olayını açıkladım şurda. Bu grup ta 9 kişi, dördünün sesi iyi , hepsi iyi dansediyor ama özellikle üç kişi lider dansçı. Diğer ikisi de dansta ve back vokalde çok iyi ama esas işleri programlarda grubu temsil etmek. Super Junior'da da aynı mantık yok mu? Farklı bişey yapıyolar da biz mi bilmiyoruz? Ama erkek oldukları için sevilmeleri imanın beş şartından biri tabi.

Suju ve Dbsk kullanma meselesi: Çok biliyorsanız şirket yönetmesini buyrun siz geçin SM in başına. Dünyanın hiçbir yerinde müzik, özellikle de pop tek başına sadece müzik yapmak için değil. Bu bir sektör ve çoğu zaman pazarlama, icra edilen işin kendisinden kat kat önemli. Eğer işini kitlelere duyurmak istiyorsan   onu pazarlamalısın, yoksa sadece kendin ve arkadaşların dinlesin diye yaparsın. Böyle düşününce eldeki grupların,şarkıcı veya oyuncuların popülaritesinin kullanmak çok mantıklı bir seçimdir. Bu Sm ile icat olmuş bir strateji değildir. Hemen her şirket yeni bir grup çıkartacaksa eskisiyle şurda burda gözüktürür, düet yaptırır, reklamlarda oynatır. Yg'de 2ne1'ı çıkarmadan evvel Bigbang kadın versiyonu geliyor bilmem ne demişti, hatta kızlar kliplerinde oynadılar, birlikte reklamlarda falan yer aldılar ama bir şekilde bağra basıldılar bad ass tarzları yüzünden. Psy'da Gangnam Style yayınlanmadan önce bir çok sanatçının Gangnam'la ilgili çekilmiş videolarını falan yayınladı, onların popülerliğinden faydalandı da öyle patladı şarkı. Bunda yanlış olan ne?

Estetikliler... Merhaba dahi. Öncelikle, kim değil ki? Super Junior, Bigbang, 2ne1, 2pm, T-ara. Yok yani her grubun en az yarısı gitmiş yaptırmış yüzünü gözünü. Hem bu konuda bir yasak var da biz mi bilmiyoruz? Bazı şeyler Snsd yapıca mı kabahat oluyor? Parayı bulsanız sizin de gidip  bi liposuction, bi burun, belki bir de göğüs estetiği patlatacağınıza eminim. Daha güzel olma şansın varken neden olmayasın? Olmak istemiyorsan da sen bilirsin. Millete laf yetiştirme.

Bubblegum şarkıları açıkladım yukarıda. Hemen her grubun var bu şarkılardan.  Şirket politikası çünkü. Dbsk ve Suju'nun bi dolu şarkısı var böyle. En cool grup 2ne1 ve Bigbang bile renklilerini üstlerine çekip Lollipop diye şarkı yapmışlar daha nolsun?

Erkek gruplarından üyelerle aşk yaşamak...Bi kere kendi ahlak kurallarınızı kendinize saklayın. Dünyanın her yerinde geçerliliği yok bazı şeylerin onu iyice anlayın artık. Gruplar çıkış yapmadan evvel ve yaptıktan sonra da yıllarca birlikte vakit geçiriyorlar. Günün 18 saatini şirkette güzel oğlanlar ve kızlarla pratik yaparak geçirdikten sonra aralarında her türlü münasebetin olması kaçınılmaz. Taş değiller çünkü, insanlar. aynı durumda sizleri de görmek isterdim, onlar kadar bile dayanamazdınız eminim. Daha adamları kanlı canlı görmemişken ruhunuzu teslim etme kıvamına gelmişken...pii...
İki arkadaş aynı kızla çıkamaz mı? Kim demiş? Hem böyle mevzularda da nasıl oluyorsa suçlu olan hep kızlar oluyor. Bırakın bu ezikliği. Kadınları küçük görmeyin o kadar, bütün özgürlükleri erkeklere hak görecek kadar yamulmasın beyniniz.
Ha bi de bu var. Kızlar bubblegum yapsa sevilmiyor, cüretkar bişey yapsa yine sevilmiyor. Halbuki erkek grupları six pack açtı mı programlarda ya da kliplerde ondan iyisi ve tatlısı yok dünyada. Böyle ayırımcılık görülmedi, kadınların kadınları dışladığı kadar da kimse kimseyi dışlamadı. Böyle basit bir konuda bile adil olamayacaksanız işimiz zor.


Başka bişey kaldı mı geriye. Bence bu kadar samimi!, sade ve kaba bi dille anlattıktan sonra IQ eksilerde de olsa bişeyler yapışmıştır beyin kıvrımlarına.

Gitmezden evvel: Snsd fanı değilim, Taeyeon'un dizi ost leri hariç bi Papparrazi'yi bi kaç kez dinlemişim. Suju şarkılarını kişiliklerini bildiğim kadar bilmem. 2pm hariç bütün gruplardan bir iki şarkı dinlerim. Ama genelde hepsini pek eğlenceli, zeki ve tatlı bulurum. Benim önümde kadın, erkek, güzel,çirkin, estetikli, siyah, beyaz, müslüman, hıristiyan, yahudi, gay ya da hetero hiç farketmez. Möhüm olan insanlık, dünya barışı, açların doyması, sihirli çubuklar ve goriller....

51 yorum:

  1. Kim kızdırıyor oğlum böyle seni. Kızgınsın diye random bile gülemiyorum. Çok ciddi konuşmam gerek şu anda. Snsd 'yi ben de senin gibi 1-2 şarkısnı dinlemişimdir ne fanıyım ne antisiyim. Ama Kore fanları içün söylediklerine katılıyorum. Artı olarak naçizane şunu eklemek istiyorum. Bazı gençlerimiz var ki onların sevmediğini sevmezsen, kötü bir şey söylersen allah yarattı demiyorlar saldırıya geçiyorlar ki sinir oluyorum. Bilmem kaçbin yaşına gelmiş insanlarız size mi soracağız lan diyesim var da üşengecim biliyorsun. Kime neyi sevmek istiyorsa sevip sıssın. Valla böyle böyle Kore işlerinden de soğudum ha. Sizin olsun deyip bırakıp gidecem. + rep veriyorum sinirine sağlık :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nebilim ya, işsiz olunca insan :D güncelmevzulara kızmamışım şunlara kızdığım kadar. iyice boş işlerin insanı oldum :D
      Bu azıcık eleştirince üstüne çullanmaları şeysini en yg'nin hayvan istismarını eleştirirken yaşadım.hayır yanlış bişey mi diyorum, çok gereksiz bi konuya mı çıkışıyorum da hemen anti ilan ediliyorum? hepsi sapık ama özellikle de ergen olanları.
      Neyse işte,şuan iyiyim rahatladım yani kırıp dökünce :D

      Sil
  2. "Öncelikle K-Pop asla sadece müzik değildir." breh breh breh! yazının gidişatı burdan belli oldu zaten. ağzına sağlık örtmenim, bütün ergenlere bu yazıyı okutmak lazım ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. herkes 10 kopyasını yapıp kapıların altından atsın :D paylaşmayanın çocuğu olmuyomuş deyin akıllansın hepsi :D

      Sil
    2. paylaşmayanın oppası evlensin diyelim daha etkili olur :)))

      Sil
    3. Ölmesinler sonra öyle diyince :D

      Sil
  3. Ooovv çok sert. Dediklerine katılıyorum aynen. Çok net ve açıklayıcı olmuş. Daha da anlamayan olursa. Sal çayıra mevlam kayıra :)

    NOT: Kelime doğrulamayı kaldır piliz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha da anlamazlarsa sopa var. o daha tane tane ve açıklayıcı anlatıyor :D

      Kelime doğrulama mı var yav benim blogda? Bi bakim...

      Sil
  4. Bir kere insanların grup olayının mantığıyla ilgili problemleri var. Kpop gruplarında görev dağılımı vardır ama bu onlara has bir durum değil ki, grup herkesin farklı yönlerini ortaya çıkaran bir kavramdır(tek bir yeteneğe yoğunlaşılmadığı sürece). Neden bir rock grubu solistine iyi bass çalamıyor diye çemkirmiyoruz da pop grubu üyelerinden birinin sesini ortalama bulunca deliriyoruz?
    Bence kpopun yayılmasına en çok katkı sağlayan gruplardandır SNSD. Video izlenme rakamlarından bile çıkarabilirsiniz. Ben Kpopla yeni tanıştığım dönemde karşıma en çok Suju ve SNSD videoları çıkardı mesela. Sevdiğim pek çok şarkıları var ama her şarkılarını dinlemedim ve takipçileri değilim. İnsanların saydırıp durmasını komik buluyorum, onların dışındaki tüm gruplar birer efsaneymiş gibi davranıyorlar.
    Siz grupları birbirleri ile yarıştırırken onlar birbirlerinin konserlerine gidip, destek oluyor, bunu farklı şirketten gruplar için de yapıyorlar. O yüzden boşuna konuşman arkadaşlar. Sevdiğiniz grubun yetenekleri sizi yüceltmiyor, aynı şekilde bir grubu yeteneksiz bulduğunuzda da onların hayranlarını alçaltmış olmuyorsunuz. Sinirlendirmen la beni:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müzik dinlemeyi ve birilerini gerçekten sevip takip etmeyi nasıl kavga haline getirmeyi başarıyorlar onu da anlamıyorum. Sadece tadını çıkarın çünkü burdaki herşey eğlenmeniz için var. stres yapmanın birilerini üzmenin ne anlamı var? hayat kısa, aşık olun bakireler ajsahjajhakah
      Hem dediğin gibi sen istediğin kadar konuş, onların canından can mı gidiyor? Anca severlerini üzüp sinirlendirirsin.

      Sil
  5. Bende buna benzer bir yazı yazacaktım.Hazır yazılmışı varken yorulmayayım en iyisi :D Ellerine sağlık tüm dediklerinde hem fikirim.Aynen bende Cnblue hariç hiç birini oturup tam dinlememişimdir.Her gruptan sadece 1 kişiyi falan bilirim.Ama K-pop hakkındaki görüşlerimiz harfiyen aynı.Sırf bu saçmalıklar yüzünden K-pop'tan uzak duruyorum biraz.Yok Suju iyi yok Bigbang yok efendim Snsd çakma vs. İnsanlar oturdukları yerden düşünmeden konuşma konusunda çok yetenekliler.Ellerine sağlık tekrardan.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiçbi şey yapmayıp sadece blog okuyunca bile insan çileden çıkıyor yahu. Ben daha bi tane bile grubun çok iyi fanı olmamışım ama sevdiğim ya da sevmediğim gruplar hakkındaki salak saçma yazıları okuyunca düşünce sistemlerine şaşırıpkalıyorum. bizden farklı bi su mu içiyor bunlar, neyle besleniyorlar da bu kadar tuhaf çıkarımlar yapıyorlarhiç bilmiyorum.
      bi daha bişey diyen olursa alınlarına bu yazıyı yapıştırın, yine uslanmazsa dediğim gibi Sopa var :D

      Sil
  6. Valla yazına bayıldım, ben de KPOP'la pek alakalı değilim, ama Siwon, Kyuhyun ve Jaejoong'a bayılıyorum piii :D

    Ya bide gelmişken içimi dökeyim. Geçen sene yüksek lisansa başladım tamam mı, bizim bölümde bi araştırma görevlisi var, onunla bi karşılaştım, anammm :D Oğlana göz koydum anında fekat çocuğu bir dönem boyunca hiç görmedim. Sonra bi gördüm, sevgili yapmış (sevgili yapmak kalıbından pek hoş değil ama idare et). Derken biz bunla naber nasılsınlı bi iletişim kurmaya başladık. Çocuğun kişiliğine de hayran kaldım. tabii iletişimimiz bununla sınırlı kaldı :S Çocukla ilgili habire hayal kuruyorum napcam ben ya :S Dün gece rüyamda o kızla nişanlanıyodu, sonra ne alakaysa geldi bana sarıldı gitti. Of yaaaaa napcam ben mikal zia :S Kaç yaşına geldim tek taraflı aşka tutulmanın sırası mı :S


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oh o capctcha olayı kalkmış iyi olmuş :D

      Sil
    2. Oy oy. Dermansız dert değil en azından. un var şeker var neden helva olmasın :D
      Çok çirkin değilsen eğer yeterince etrafında olursan önünde sonunda dikkatini çekersin :D Çok konuşmazsın, çok salça olmazsın ama kendini de unutturmazsın, sonra bi bakmışın adam senin olmuş:D Yalnız üstün başın da düzgün olmalı, iyi görünmelisin. zaten öyleysen no prablım, adam cepte :D

      Sil
    3. Oy oy okula da uğramıyorum ki fazla, danışmanımla Facebook yoluyla mail yoluyla sürekli iletişim içindeyiz, o yüzden bahanem de yok uğramak için :S Hayır, görsem de bişey yapmam zaten, sevgilisine ayıp olur :S Vazgeçicem bu sevdadan sanırım :S

      Sil
    4. Gençsin, daha iyisini bulursun :D

      Sil
    5. Umarım :D Yalnız Super Junior'ın Bittersweet diye bi şarkısını tesadüfen dinledim, ne güzelmiş ya. Valla bayadır bu kadar güzel bi pop şarkısı dinlemediydim, özlemişim "temiz" pop'u. Super Junior'ı keşfetmeye karar verdim, artık Siwon'dan başka anlamlar da ifade etmeye başladı benimçün :D

      Sil
    6. Ben deaz önce ilk kez dinledim. zaten ballad severim, bunu da sevdim.

      Sil
  7. Ben açıkçası bubblegum müzikten hoşlanmadığı ya da elemanlarını yeteneksiz bulduğu için Kpop'u dinlememeyi çok normal buluyorum hâlâ. Ama sen "anti" kitleyi göz önünde bulundurarak yazdın sanıyorum bunları.

    Sonuçta bu arkadaşlar berbat da bir Rihanna efsane değil. Hepsi popüler kültüre hizmet ettiği için çok sanatsal işler falan icra edecek halleri yok. Aksi halde dinleyen kitle azalır çünkü. Ama bir de "zevk meselesi" diye bir sözcük kalıbının bulunduğunu da unutmamak lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yazıyı k-Pop dinlemeyen ya da sevmeyenler için değil, dinlediği ve sevdiği halde mantığını yanlış anlayanlar için yazdım. Bir de saçma sebeplerle antilik yapanlara. kime ne dinleyeceğini söylemek biraz saçma olurdu . çünkü zaten objektif olmamayı eleştirirken kendim de öyle olmasam paradoks oluştururdum :D
      Ama popüler kültüre hizmet ettiği için tamamen kalitesiz olduğuna da katılmıyorum. Pop müziğin de bir geçmişi ve çok iyi örnekleri var. Benim gibi tv ve bilgisayar yerine radyoyla büyüyenler daha iyi bilir bunu. Radyolar size tek bir tür yerine hepsinin en iyilerinden biraz biraz dinletir çünkü. iyi yanı bu. Şimdi ise bu tarzın en iyi icracıları Kore'den çıkıyor. Hepsi demiyorum ama kesinlikle hakkını verenler var. Ama dediğin gibi zevkler ve beğeniler eleştirilecek bir konu değil.

      Sil
  8. yazdıkların neredeyse benim düşüncelerimi ifade ediyor. bloglarda(ya da sosyal medyada) böyle tartışmalar çok oluyor gördüğüm zaman sessizce ayrılıyorum okumak bile istemiyorum. Ayrıca kadınları sanırım en çok kadınlar eziyor eleştiriyor benim müzik eleştilerinden çok bu durum canımı sıkıyor. erkek yapınca sorun değil kadın yapınca felaket... neyse içimde derinlerde gizli olan feminist coştu galiba:) güzel yazı eline sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Erkek gruplraının bu kadar ateşli bir şekilde eleştirildiğini hiç görmedim. grup çıkış yapalı 10 dakka olmuş olsa da kadın fanlar hemen bağırlarına basıyorlar. Ama kız grubu olunca işi ağırdan alıp önce sağlı sollu giydiriyorlar. alıp hepsini yırtasım geliyor. Sevmek zorunda değil kimse hatta sevmesin mümkünse. sadece eleştiri yaparken azıcık objektif olmalarını bekliyorum. ki aslında yaş ortalaması 14-20 arası bazı kişilerden bekliyorum bunu :D

      Sil
  9. Bloglarda forumlarda farklı olmak için bas bas popularizmi aşağılayıp Gangnam Style ı çarşaf çarşaf reklam ettikten sonra aman şimdi populer oldu herkes dinlemesin diye bık bık öten, bazı grupları sadece görüntüleri ile yargılayanları anlatan güzel bir yazı olmuş. Geçenlerde Snop Dogg la Snsd olayı sonrası böyle bir ton dedikodu yapılmış sadece vucütlarını sergilediklerini söymeişti birçok insan. Şimdi kim olduklarını hatırlasam bu yazıyı onlara atardım ^^ Ellerine sağlık Mikal ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sırf kadın oldukları için yapıyorlar bunu ama. Erkek gruplar üstsüz klip çektiğinde aynı tepkiyi veren görmedim açıkçası. özellikle de Türkiye'deki fanlar çok kötü bu konuda.

      Sil
  10. Vaaays yazının güzelliğine bak sen (: Bu arada ben bu kızları cidden sevmiyorum yahu ^^ Liderleri dışında hiçbirini duymasam ömrü billah sesim çıkmaz, Sadece o söylese diğerleride amme hizmeti için sağda solda koşsalar falan tam benlik bir gruba dönüşebilirler :D

    Ayrıcana onca insan içinde cımbızla çeker gibi zavallı Pandaları üretme ve türlerini koruma başkanı yavru Seungri'ye nokta atışı yapman içimi sızlattı. Biz o durumlar içlin hep Daş gibi Siwon kullanıyoruz hem daha kullanışlı hemde daha halka açık bir kişilik malum :D

    Durumu özetleyecek olursak: pop'u severek dinlerim, sırf yarı çıplak kız ve erkek üyeler salınıyor diye bi grubu dinlemenin imkansız olduğu düşüncesindeyim. Kpop'u daha rahat anlamak ve yorumları daha doğru yapabilmek adına konserlerin izlenmesi gerektiğini düşünüyorum. Bigbang ve DBSK gruplarını yaptığı güzel ve etkili kliplerden tanıyarak seven biri olarak Suju'yu sevgili Z cadımın zorla bi baksan yeter diyerek izlettiği Super Show sayesinde sevmeye başladım. O zaman her bireyin tek tek var olduğunu anladım Suju'da. Öncesinde Kyuhyun ve Yesung yeterliydi sadece ^^

    Anti olmaya karşı değilim ama ben yinede neye ve neden anti olduğunu anlayabilecek durumda olan insanlar için tabii :D Malum Benim SMA antiliğim almış başını tee Junki'nin kulağına ulaşmış. Hatunla barış imzalamam için dizi çekiyor falan :D (Kendimi temize çıkarmaya çalışıyorum ama birazda şizofreni belirtisi gösteriyorum sanki)

    Vurdulu kırdılı yazılarının devamını beklemedeyim ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Snsd dinlemiyorum cidden ama televizyonda ya da youtube da denk geldiğimde izlerim hep videolarını. kliplerdeki halleriyle hiç alakası yok valla. çok eğlenceli ve komikler. Zaten benim SuJu'yu sevme sebebim de aynıdır. Yine şarkılarını bilmem ama kişilikleri ve tavırları beni benden alır. Bir de yakışıklılıkları :D
      'sesi pek iyi olmayan' denince aklıma hep panda geliyor :D Her grupta var yoksa aynısından bi kaç tane. görev dağılımlarından dolayı pek tınlamıyorum zaten ses mes :D Siwon'un sesi şöyle de olsa bişey demem ki: http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=lUcbpACqUIA#t=13s
      Adonis gibi adama ne diyecem :D

      Ben de hoşlanmamak, sevmemek durumunu anlıyorum. Bunlar için bir sürü sebep olabilir. Ama bok bok objektiflikten uzak yorumlarla saldırdıklarında küreği sırtına vurasım geliyor :D Madem böyle sebeplerle sevmeyeceksin birini, adil olup öyle olan herkesten nefret edeceksin. Adil olmak önemli. olmazsan sonra kendi fikrini bile savunamazsın.

      Vurdulu kırdılı bi yazım daha var ama bu kez konu çok farklı :D

      Sil
  11. Yazın gerçekten güzel :) Ben SNSD'nin birkaç şarkısını dinliyorum kızları pek sevmesemde(Sooyoung ve Hyoyeon hariç)onalrın asla antisi değilim.Daha doğrusu k-pop ta anti kavramını çözemedim.Ben bir ELF,V.İ.P.,Hottest ım elbette SNSD kızlarının oppalarımızın yanında görünce hafiften de olsa kıskanıyoruz tamam kabul bunu biz de yapıyoruz ama gidipte ''yetenekten yoksunlar Dbsk'yi dağıttılar''diyemezsin.Birde şu çıkma olayı var ben bir kore sayfasında bu konuyu bir ''snsd antisi''yle konuştum neden anti olduğunu:''Aslında SNSD'nin şarkılarını seviyorum ama Jessica yı sevmiyorum Donghae'nin ilk aşkıydı ama onu aldattı o yüzden''dedi burdan anlıycağmız oppalar yüzündn :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. üff ona neymiş ki aldattıysa. sanki Donghae babalarının oğlu. bırak sorunla muhattapları uğraşsın..bambaşka bir dünya bu antilerin dünyası da. Sevmemek başka aptalca sebeplerle anti olmak başka. zincire vuracak değilim anti olmasınlar diye ama gözüm de görmesin, aptallıkları sinir bozucu çünkü :D

      Sil
  12. Süper bir yazı olmuş, ellerinize sağlık ;)
    söylemek isteyip de söyleyemediklerim, içimde kalanları, hepsini anlatmışsınız, çok teşekkürler :)
    belki 1-2 insan okur da akılları başlarına gelir diyerekten affınıza sığınarak yazınızı twitten paylaşmak istiyorum :)
    kendim konuşuyormuşum gibi hissettim okurken, 1 yıldır içimde kaldı söyleyemedim, söylesemde dinleyen bulamadım.. ah aaahh... neyse :P
    ellerinize sağlık tekrar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler.
      Herkes soylemek istemis ama soyleyememis galiba. niye tutuyosunuz ki icinizde? konusabiliyorken ne dusunuyorsaniz birakin gitsin ya, cezalandirilacak degiliz ya :D

      Sil
    2. anlatıp anlatıp anlamayanlar, aslında anlamak istemeyenler olunca sustum artık bende ne yapayım :P derviş değilim sabrım olsun :P kızarsam çok pislük bişiy oluyom ben :D görmedim duymadım çoğu şeyi belli bir süre... amaann neyse :P
      şunu diycem ben asıl; x kız grubundan aaa sebepleri yüzünden nefret eden, gıcık olan insanlar topluluğu, aynı aaa sebebini y kız grubu yapınca, wuuaa harika, omo mükemmel falan oluyor :P işte bunu görüyorum ya cinlerim tepeme çıkıyo yaa :D insan dediğin mantıklı yaratıktır, benim bildiğim tabi :P aynı şeyi yapan iki farklı grubun biri süper ötesi harika oluyor da, diğeri neden ağza alınmayacak küfürlerle yargılanıyor acaba!!!
      ben de mi sorun bi anlasam ㅋㅋㅋ :D

      Sil
  13. Blogunu değişiyorum, değişiyorum, deşiyorum... XD

    Şimdi yalan söylemek olmaz, ben SNSDyi sevmiyorum. Her ne kadar yazdığım (tamamen müzik odaklı, prodüktörlere laf çakan ve SNSD'den güzel kızlar diye bahseden) bir yazımdan sonra anti damgası tam alnımın ortasına çakılmış olsa da nefret de etmiyorum (Zaten ben en sevdiğim grupların bile antisi ilan ediliyorum bazıları tarafından, nerede yanlış yapıyorum bir anlasam agsfhgafhfh). Müzikleri/tarzları bana hitap etmediğinden, bir şekilde çekici gelmediklerinden ilgilenmediğim bir grup o kadar. Hyeyeon'u severim, Yuri'nin de güzel dans ettiğini düşünürüm o ayrı konu :D

    Ama yazdıklarına katılmamak elde değil. Gerçi 2ne1 da Big Bang'i kullanırken ölümüne tepki almıştır, olaylar yaşadıkları yurtların karşılaştırılmasına "YG Papa 2ne1'ı kayırıyor"lara kadar gitmiştir ama gene de bir şekilde kabullenilmiştir sonradan kendileri. Peki SNSD'ye olan bu karşı çıkış neden hala devam ediyor, anlayamıyorum ben. Yoksa güzeller diye mi? Ah pardon ona da estetikliler diye çamur atmıştık zaten değil mi? Çünkü oppalar tamamen doğallar, analarının karnından çıktıkları yüzü taşıyorlar hala :P

    Her neyse... Yazı tam yerinde olmuş. SNSDye sempati duymama bir katkısı olmadı, hala sevdiğim şarkı sayıları 3te takılmaya devam edecek ama belki birilerinin aklının başına gelmesine yardımcı olur Sellcenn'in de dediği gibi.

    not: Aynısının bir de Secret versiyonunu yazsan... Türkçe anti sayfaları var (ki bence bir kaç B.A.P fanı tarafından oluşturulmuş) görünce şoka girmiştim. Kızlara demediklerini bırakmamışlar resmen.



    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne atarlanmışım bu yazıda da sdfkjgsjdhgfsd demek o aralar çok gözüme battıysa :3

      Yukarıda bi yerde de dedim, kimse kimseyi sevmek zorunda değil. Ona kızsam çok saçma olurdu zaten. Özellikle Snsd'de ön plana çıkan antilik sebeplerini aşırı derecede saçma buluyorum, hep ona bu bağrış çağrışlar :D Tabii insanın bir iki şarkısına göz ucuyla baktığı için grupta kimin, kaç kişinin sesi iyi, kimler iyi dansediyor, şarkı ne biçim bişeydir bilmemesi normal. Fakat sadece bu göz gezdirme ile gruba hakim olduğunu düşünüp yeteneksiz, çirkin, sürtük şeklinde çıkarım yapması... orda durmalı işte. Çoğu kişinin sadece kalabalığı takip ettiğine eminim çünkü ben de öyle yapmıştım bir zamanlar. Şimdi çok mu iyi biliyorum sanki Snsd'yi? Gerçekten hiç boydan albümlerini dinlemedim. Zaten bir kaç grup dışında da kpop albümü indirmedim pek. Yine de anlamak için bir kaç şarkılarına, sololarına, danslarına, performanslarına baktım. İlk başlarda herkes nefret ettiği için mesafeli duruyordum ben de fakat biraz bakınınca kızların hiç bahsettikleri türde olmadığını farkettim. Harika müzik yaptıklarını mı düşünüyorum? Hayır. Onların da herkes gibi iyi ve kötü bir çok şarkıları var. Fakat bu kadar aşırı tepkiyi kesinlikle haketmiyorlar. Özellikle kişilikleriyle ilgili. Kız gruplarına karşı hiiiiiç ön yargısı olmayan ve severek dinleyen birisi olarak söylüyorum: en çok bizim gibi sıradan davranan ve tarafımızdan sevilebilecek kızlar bu grupta. Müzikleri bir kenara fakat kişilikleri kesinlikle eğlenceli. hatta mümkünse çoğu bu işi yapmak için doğmuş. Bir gün olur da vakit ayırmak istersen diye Ispanak Gazetesi blogunu öneririm. beni de snsd'yi anlamaya iten kişi o olmuştu çünkü. hala dinlemiyorum Snsd ama bakış açım değişti :3

      Şimdi de Bigbang ve 2ne1 için kendilerini parçalayanlar görüyorum. Bigbang çok çalışıyor bütün şirket onlardan yiyor gibisinden. 2ne1'ı da ezmişler bu sebeple. Neden bu kadar çok kafa yoruyorlar bilmiyorum fakat eğer bu tür konularda kızgın olunacaksa şirkete atarlanmak daha doğru olmaz mı? bu tür konular idollerin insiyatifinde değil zaten. Şimdi düşününce çoğunun mavi yakalılardan farkı yok dfhjgsdsdfhj sadece daha güzel görünüyorlar o kadar :F

      Secret kızlarına da mı O.O Feysbuk gruplarına saldırmak özellikle favorim sdjfkhgsdhj bi bakayım dur :3

      Sil
  14. Ya kıskanıyoruz erkekler onları o kısan etekler icinde ağzı açık birakıyor onca güzel kız biraz anlayıslı olun Sevince kıskanıyosun seven bilir.Bu yüzden Snsd yi acayip kıskanıyorum.Hele Yuriyi Minhonun yanında gorunce.Arkadaslar genelde herseyde mantık arıyosun sende derler ama bu konuda kalbe mantık sokmüyor.Bizim oğlanlar da az değil ve belki kanun boylede olsa kıskanmamak elde değil.Ayrıca Super junior ve snsd aynı kefede bence.Ama shinee de jong onew ve keyin sesi cok guzel Taemin sesini cok gelistirdi sok oldum .Minhoyu bildim bileli rap yapar onun vokal hainden kısa bir kesit dinleyince sok oldum onun seside cok guzel.

    YanıtlaSil
  15. Kısaca dediklerinizde çok haklısınız.Ama kalbime söz geciremiyorum.Herşey gayriihtiyari gelişiyor.O yüzden antiliğe devam ediyorum.Uslu kızları sevmeye karar verdim.Park Shin Hye forever

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. antilik sağlığa zararlıdır :3 kimseyi sevmek zorunda değilsiniz tabii ama nefret etmek için de iyi sebepleriniz olması lazım.

      Sil
  16. 2pm hariç bütün gruplardan bir iki şarkı dinlerim derken 2PM dinler misin yoksa dinlemez misin anlamadım :D evet bu kadar yazıdan osnunda şu cümleyi merak ettim :D ayrıca tamam estetik yaptırsınlar ama bana para verseler ben gene yaptırmam haşaa biz senin yaptığını beğnemedik daha iyisini yaparız demek oluyor..Ayrıca SNSD sevmem bunun sebebide Yoona'dır.Cabi song klibinde o gruptan başka kızlarda vardı..Üstüne basa basa söylüyorum başka kızlarda vardı ben bayaa böyle güzel güzel hiç kıskanmadan ki ben asla oppacı olmadım tamam hayal kuruyoz ama hayal olduğunuda biliyoruz.NEyse cabi song klibinde en sonda Yoona darbeyi vuruyor ne mi yapıyor götünü Taec'e dayıyor.Oha amk o kadarda değil dedim ki ben Suzy'nin Taec ve Kim soo hyun afiş fotosu var hani ikisi birden Suzy'i öpüyor onu bile gülerek izlemiş bir insanım.Ama götünü dayamasınıda kaldıracak tip değilim.Ayrıca bunlara sürekli melek diyen ve çok masum kızlar diyen Sonelere de bişeyler yazmalısın.Yazarken bu kadar uzun olacağını düşünmemiştim :D Okuyup cevap verirsen sevinirim .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2PM dinliyorum ama sadece "belki bu şarkıları güzeldir" diyerek. genellikle beğenmiyor ve tekrar dinlemiyorum şarkılarını.
      allah'a mı haşaa beğenmedik diyorlar demek istiyorsun? eh, dünyanın bir güzellik algısı olduğu gibi kişilerin şahsi güzellik anlayışları da var. ve eğer tanrının çıkardığı işi beğenmediyse değiştirmeye hakkı var çünkü vücut onun. eğer estetiğe karşıysan saç boyatma,tırnak ojeleme,cilt bakımı,ırsi hastalıkların tedavisi gibi şeylere de karşı olmalısın.çünkü bunlar da tanrının eseri ve insanlığın yarısından çoğu bunları değiştiriyor, iyileştiriyor. daha iyisini mi yapabiliyorsunuz da gidip saçınızın, tırnağınızın rengini ve şeklini değiştiriyorsunuz acaba? allahtan iyi mi bileceksiniz güzelliğin ne olduğunu? gibi gibi...uzar gider bunun mantık araması...
      Snsd Yoona'dan ibaret değil. bir müzik ve performans grubu. Yoona'dan başka 8 üyesi daha var. Ayrıca farketiysen klipte pek bilindik kulüp dansı yapıyorlar ve varietylerde bile ne zaman sexy dans yapın hadi deseler hep aynı hareketler var.şu senin göt dayama dediğin de dahil. bir de bunu yapan iki kişi farkettiysen.taec ve yuna işbirliğiyle çıkmış bir sahne. sadece bir tarafa yüklenmezsek daha adil olur sanki ha? bi k-pop dinleyicisi ve izleyicisi olarak bu danslara da tok olman gerekiyor aslında ama mesele fangörling olduğun gruba gelince değişiyor sanırım.

      melek diyenlere ne yazacağım acaba? delil toplayıp aslında melek değil, kötü kızlar olduklarını mı kanıtlamaya çalışacağım? ben burda kimsenin iyi ya da kötülüğüne değinmedim özellikle. eleştirilerin yanlı oluşundan, antiliğin saçmalığından, kız gruplara ayırımcılık yapıldığından dem vurdum... ayrıca elle tutulur herhangi bir şey yapmadıkları sürece karakterlerini eleştirmek ne kadar doğru? karakterleri hakkında ne kadar şey biliyoruz bu mesafeden? ve bir de tabii insanları kişiliklerinden vurmak doğru mu? hangi kriterleri ölçüt alarak onlara iyi ya da kötü demeliyim zaten...benim sınırlarım insanlara-hayvanlara zarar vermek, hakaret edip küçük düşürmek, cinsiyetçilik,ırkçılık ve homofobiye kadar. Bunlardan birine bulaşmadıkları sürece onlarla ilgili yapacağım bütün eleştiriler işleriyle ilgili olur.

      Sil
    2. Değiştimeye hakki var ama günahı da var ki bu bizi ilgilendirmez.Ki oje sürmekle estetikte bir tutulamaz.Ben o klipte diğer kızlarında olduğunu ama kimsenin öyle bişey yapmadığını söylemiştim.Demkki böyle işleri Yoona yapıyor.Hani grupta herkesin işi farklı yaa.Tamam da ben burda Taecyeon'aa ne diyebilirm ki adamın canına minnet :D tamam ben Yoona'yla sinir olmaya başladım ama daha sonraa grupla ilgilide çok güzel şeyler okumadım..Bu yüzden korefanı olurken ilk dinlediğim gruplar arasında olmasına rağmen soğudum.Antitim değilim :,Ölümüne nefret edip kendimide paralayamam.SAdece sevmiyorum !Ben kendimi aşırı fangirl olarakta görmüyorum sevdiğim gruplar var ama öyle de tapmıyorum.ben Sonelerede bi şeyler yaz derken sonuçta onların içindende fanlığı yanlış anlamış insanlar var. Ki hiçbir insana gidipte melek denmez demi.

      Sil
    3. eğer mesele tanrının yaptığını beğenmemekse saç boyamak, cilt bakımı, oje, ameliyat falan da pekala onun çıkardığı işi beğenmeyip değiştirmekle aynı şey. sadece estetik daha pahalı ve köklü bir değişim o kadar.örnekler uç olabilir ama kesinlikle bağlamından uzak değil. mesleyi böyle görürsen senin için daha açık olur. ya hepsine karşı ol ya da hiç birine. ya da karşı olmak için başka bir sebep bul. mesela insanların dış görünüşlerine çok anlam yüklendiği, güzelliğin çok ön plana çıkarıldığı, kadınların ve erkeklerin baskı altına alındığı ve estetik anlayışının stereotipleştirildiği gibi...bu eleştiriler daha yerinde olur bence.
      seviyeleri farklı olsa da diğer kızlar da sexy dans yapıyor klipte. sadece sen bu harekete kıl olmuşsun o kadar. ayrıca yoona'nın gruptaki görevi bu ne demek? çok kaba ve yakışıksız zannımca. kızlara karşı bu kadar acımasız olma. insanları tamamen yargılayıp bi köşeye ayırmadan önce haklarında daha çok şey bilmelisin. ve şuan sonuca varmak için çok erken, bilgi eksikliğin var bence...

      bence her hangi birine sürtük, basit kız, şeytan demektense melek demek yeğdir. insanların kötü yanlarından önce iyi yanlarını gördükleri ve onlara şans verdikleri anlamına geliyor bu....

      Sil
    4. Ben sürtük demem melek hiç demem :D daha ne kadar söyleyeceğim anti değilim ama Sevmiyorum.Bu da bende öylee bnce konuyu kapatalım ki ben yazılarını ve blogunu sevdim. Takipteyimm.

      Sil
    5. sürtük demedin ama ima ettin... neyse. yukarıda da dediğim gibi: bu eğlence sektörü ve bizim eğlenmemiz için var. o halde tadını çıkaralım. geri kalan şeyler hep ayrıntı :3

      Sil
  17. "oppasını" kimseye yar edemeyen dişilere yönelik açıklayıcı ve yararlı bi yazı olmuş ama ben snsd'ye sinir oluyom ya. antilikten falan değil sadece sinir oluyorum. bazen ciddi ciddi sm'in onları kayırdığını düşündüğümden: bu kızçelerin klipleri hep mi güzel ve konulu olur arkadaş ya? yani her izlediğimde fark ediyorum ki ortada ciddi bi prodüksiyon işi var. bi bunlara, bi super junior'a bakıyorum, üzülüyorum. sürekli kapalı bi sette dans. f(x)'de de aynı şey, art film diye diye gazı verdiler, bi baktık gene kutuda dans. ulan o teaser nekada da güzeldi halbüsü :(( yatacak yerin yok sm :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "sinir olma"yı anlıyorum. çözülebilecek bi mesele :3
      olaya şirketin bakış açısından ticari gözle bakarsak daha çok sevilen gruba kastırmaları acayip değil. Snsd, yalnız kendi şirketinin artistlerine değil ülkedeki bütün diğer gruplara da üstünlük sağlamış. En çok sevilen erkek grubu bile kar getirme konusunda snsd ile yarışamıyor. Ülke seviyor yani yapacak bişey yok sdkfjsdhg ama diğer yandan ben de SM'in Suju ve f(x)'e gereken dikkati vermediğini düşünüyorum. Suju yine o kadar kötü değil ama f(x) iyice terkedilmiş gibi görünüyor. SM'in o meşhur kutusundan çok az çıkabiliyor idoller zaten. O bütün şirketin sorunu sdkjfgsdhjf

      Sil
  18. Ay öldüm geberdim gülmekten. çok alem muhabbet edilmiş. yeni keşfettim burayı e artık geçoldu ama olsun temiz oldu. . ha bu arada siz yavrular kaç yaş gurubusunuz acep? ben kırk bir kere maşallah 42 yaşında kıtırca bir K_pop manyağıyımda. bu arada müzik bank'a gidiyormusunz millet?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sdkjfhgsjhgfhs çoğumuzun 90dan önce doğduğunun garantisi veriyorum ama görünüşe göre siz bizim sunbaemiz, senseimiz oluyorsunuz. (önünde eğilir)
      Burdaki çoğu kişi biletleri aldı bile. bi terslik olmazsa ekipcek orda olucaz :F

      Sil
  19. Duygularıma tercüman olmuşsunuz resmen! Devamlı birbiriyle farklı olan tarzdaki iki grup alınıp karşılaştırılıp duruluyor.Bunu tamamen objektif olarak yapmışsınız,teşekkürler.Super Junior ile Bigbang'in karşılaştırılıp Suju nun kötülenmesi de beni sinirlendiriyor.İkisi farklı.Ayrıca SNSD fanı değilim belki ama çok doğru konuşmuşsunuz.Demediklerini bırakmıyorlar.Ayrıca bir insan sevmediği bir insan için neden o değerli vaktini ayırıp,onu karalayıp dursun anlamıyorum da.Kıskançlıktan başka bir şey değil.Ayrıca kadınların en büyük düşmanı kadınlar.Birbirimizi kollamamız gerekirken saldırıyoruz.
    Neyse uzun lafın kısası güzel yazmışsınız. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bi grubu sevmenin ve iyi olduğunu kanıtlamanın tek yolunun onu bir başkasıyla kıyaslamak, diğerini yerin dibine sokmak olduğunu sanıyorlar sanırım. fakat gençler, bir çok şey aynı anda güzel ve inanılmaz olabilir. dünya hepsine yetecek kadar büyük (^3^)

      Sil
  20. ohhh şükürler olsun bu konuda aklı başında konuşan bir insan buldum. ağzına sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biraz fazla kızmışım ama o zaman cidden cinlerim tepeme çıkmıştı :"))

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...